Min dröm
De flesta har nog en dröm om vad de vill göra i livet, här kan ni läsa mer om min personliga dröm.
Att min dröm involverar djur och omplacering är nog ingen större överraskning.
I dagsläget bor jag hemma hos mina föräldrar, som tyvärr inte är lika djurkära som jag är. 4 marsvin räcker gott och väl enligt dem - för "vi ska ju för sjuttsingen inte ha någon kennel här".
I och med att jag i dagsläget är arbetslös har jag inte tillfälle och ekonomi nog för att flytta hemifrån och själv besluta om antalet djur i min vård.
Helst vill jag flytta till ett hus lite utanför staden, inte ut i urskogen eller åkerlandskapen - utan hitta någon slags mitt. I huset ska det solklart finnas ett djurrum med hemmabyggda burar.
Sedan ska omplaceringsverksamheten sakta men säkert byggas upp. Förmodligen blir det först en liten skara djur per år som omplaceras innan jag ser om behovet för en större verksamhet (och därmed tillstånd och annat) behövs.
Namnet på verksamheten kom jag på redan innan jag bestämde mig för att använda det till mitt omplaceringshem, men namnet är än så länge hemlighetsstämplat. ;-)
Omplaceringshemmet ska vara inriktat på marsvin och hamstrar. Marsvin är jag i dagsläget mycket kunnig på och hamsterkunskapen växer ständligt - likväl som intresset. Att ta mig an ett djur som jag har bristande kunskap för känns mycket oklokt, men kunskap och intresse kan likväl ta stora vändningar i framtiden.
Har du en dröm som du vill dela med dig av?
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Tycker att den här tråden är värd att putta upp! Det känns lite roligt att jag känner igen mig i ditt inlägg. Har nämligen nästan liknande dröm.
Fast jag drömmer om det halvt "omöjliga". Vet inte om jag skulle hinna med allt jag önskar, eftersom jag inte kan klona mig själv. Men det ultimata vore väl ändå att driva ett djurhem som är öppen för alla möjliga sorters djur?
Bäst vore det om jag dessutom vore en utbildad veterinär och kunde ta en ordentlig titt på alla djuren som kommer in. Haha!
Det låter inte klokt, jag vet. Drömmen är för stor!
Så då har jag blivit tvungen att utveckla en lite mer realistisk dröm också. Det är som om jag har skurit ett äpple mitt itu och valt att bara äta halva.
Tänker mig att jag skulle flytta ut på landet till ett medelstort hus. Där vill jag kunna ha plats för katter, någon hund, smådjur, kaninhagar m.m!
Vill även ha ett litet stall där som antingen kaniner eller ev ett par omplaceringshästar kan stå! Jag vill så himla gärna hjälpa allesammans!
Kan tänka mig att det skulle krävas mer än en person för att driva den verksamheten som jag drömmer om. Jag planerar att försöka hitta fler liknande hem/verksamheter som jag kan samarbeta med, så att man kan få hjälp med dessa djur jag själv inte har plats för.
En sak har jag då bestämt mig för! Om alla andra drömmar failar så kommer jag att se till att jag åtminstone har ETT djurhum för smådjur i nöd. Sen skulle jag såklart vilja kunna ta till mig någon katt.
Det här inlägget känns lite hullerombuller, men jag hoppas att det var läsbart ändå!
Mvh Nathalie