Kontakt med det nya hemmet
Har du omplacerat ett djur, ditt eget eller någon annans?
Hur mycket kontakt vill du ha med det nya hemmet? Vill du hälsa på eller räcker det med kontakt över datorn, hur ofta vill du i så fall ha en "uppdatering"?
Känner du att personen som adopterade djuret uppskattar att du vill ha kontakt eller inte?
Har du adopterat ett omplaceringsdjur?
Vill personen som du adopterade djuret av ha regelbunden kontakt med dig? Vad tycker du om det, är det stöttande, roligt eller bara jobbigt?
Hur mycket kontakt skulle ni ha om du fick välja?
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Jag har adopterat ett omplaceringsdjur
Jag har ingen kontakt med personen fast vi skulle höras. Personen är som bortblåst, skulle få stamtavla eller åtminstånde få veta när marsvinen var födda men inget svar på mail eller telefon.
Jag hade gärna velat ha kontakt med personen för att kunna berätta hur det går och skicka bilder ibland.
Hade jag omplacerat något djur så hade jag gärna viljat ha kontakt. Jag jobbar i en djurskyddsförening där vi omplacerar katter, vi försöker hålla kontakten med de som adopterar men oftast hinner vi inte med därför är det extra roligt när personerna ringer eller skickar mail om hur det går för deras djur.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
**Jag har omplacerat någon annans djur.
**Det var en bekant till mig som hade en ensam marsvinshona och frågade mig om jag ville ta mig an henne. Jag hade tyvärr inte plats för att ha henne hos mig på livstid men hon fick vara här i en månad tills hon omplacerades.
En tjej ringde mig och berättade att hon hade ett ensamt marsvin som gärna ville ha en kompis. Hon berättade att hennes marsvin fick komma ut och springa varje dag, vilket lät jätte bra.
När hon kom för att kolla på marsvinet var hon jätte trevlig och jag hade höga förhoppningar på det nya hemmet.
Jag har försökt hålla kontakten relativt bra med henne, men hon är ganska svår att få tag på. När hon väl svarar på mina mail är det ett trevligt svar där hon skriver att marsvinet har det bra, men det blir ingen konversation mellan oss eller någon utförligare beskrivning med bilder. Jag brukar höra av mig 2-3 gånger om året.
Hon verkar inte ha något emot att jag vill kolla läget då och då, men det uppskattas inte riktigt som jag hoppats på.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com

Jag har adoperat ett djur.
Hon kom fran ett refuge och efter hembesok och intervjuer fick hon flytta hit. ingen direkt kontakt da de ger mangadjur nya hem dagligen, men kontrakt pa att hon skulle tillbaka till dem om jag ville omplacera henne, samt rapport om halsa och dodstillfalle.
// Amanda
Jag har adopterat ett djur
Dom vill inte ha någon som helst kontakt, dom sa det inte rent ut . Men med tanke på hur annonsen såg ut (de skänktes bort) och sedan hade han ''glömt'' av det och ville ha 100 kr för råttflickorna och buren (en liten kaninbur, med hjul, spån mm). De hade inga namn eller nåt.
Tyckte sedan det var onödigt att omplacera de en andra gång utan jag försökte få dom handtama men det gick inte. Så dom får stanna här tills de somnar in.
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
**Jag har omplacerat ett djur (stödisar)
**Jag skulle Aldrig omplacera ett djur om de nya ägarna nekade mig uppföljning och har därmed aldrig gjort. Jag har kontakt med dem som äger alla de stödisar/jourisar jag någonsin har haft hemma. Vissa skickar mail och bilder frekvent och tycker att det är jätte kul medans andra verkar lite mer besvärade. Dem jag tycker verkar lite besvärade försöker jag naturligtvis vida respekt och håller avstånd till så länge jag blir uppdaterad på ett sätt som gör mig trygg i trona att djuren har det bra. När de nya ägarna tillåter besöker jag gärna djuren!
**Jag har även tagit hem omplaceringar:
**Vissa har krävt uppföljning och vissa inte. Men jag tycker om att dela med mig om vad som händer i djurens liv och om framstegen som dom gör så jag brukar i alla fall slänga iväg ett mail då och då med bilder och lite uppdatering. Vanligtvis är de också välkomna att hälsa på och ta en fika hos oss :-)
Det viktigaste är ju att båda parter får känna sig trygga. Har man olika viljor får man kompromissa och visa varandra respekt.