Annons:
Etikettomplacera-övriga-djur
Läst 1803 ggr
jenny_s_
2018-03-29 13:26

Omplacering av nymfkakadua (nymfparakit)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kosmos är född 4/4-2014 & är en kelen, charmig & social nymf. Förmodligen hane. Han är i behov av en lugn miljö med någon som har tid för honom. Han har passat bra ihop med en nymfkompis tidigare men behöver ändå mycket människo-kontakt. Kosmos är en nervös fågel som behöver lugn & ro omkring sig därför undanbedes hem med avsikt att avla samt hem med hund. Finns i Lund, Skåne.

Annons:
[EM_L]
2018-03-30 11:05
#1

Riktigt söt!

Hur är han som individ?

Skriker han mycket och vad får man med sig i köpet(ett tips att tänka på🙂)

jenny_s_
2018-03-30 21:35
#2

Nymfar är generellt ganska högljudda så det får man ju räkna med. Som jag skrivit så är han en nervös fågel. Med det menar jag att han reagerar/blir rädd för höga ljud, snabba rörelser osv. Annars är han rolig, charmig, kelen & social. Han vill helst vara med i soffan eller vid frukost bordet. (Sitter helst på axeln men kan lockas till bordet med nåt gott). Han ger gärna "pussar" på ens kind & älskar att bli kliad på huvudet. Hatar att bli hållen men är tam. Han kommer på fingret utan problem (så länge han fått flyga tillräckligt!) han klättrar gärna i gardiner men är inte "pott tränad". Vet inte vad mer…. Bur m pinnar osv & hans favorit leksak (han har bara velat ha den) ingår samt den mat jag har kvar vid ev omplacering. Buren är dock gammal & botten som är av plast håller inte väldigt länge till men duger tillsvidare. Skriv gärna om du har fler frågor.

Felizias mamma
2018-05-11 07:38
#3

Hejsan. Finns han kvar för omplacering? Om så, skulle vi kunna prata i tel.. 0760274504 om möjligt… Vänligen

bergmanhanna39@gmail•com
#4

Fins det någon här som ska omplacera sina nymfparakiter

bergmanhanna39@gmail•com
#5

#2: har du dina kvar

Fridaaaa
2022-06-15 17:16
#6

#5 Det är från 2018

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Upp till toppen
Annons: