Annons:
Etikettomplacera-hundar
Läst 3047 ggr
Edithstridh
2018-01-29 05:07

(O) Hundar i nöd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla hundälskare! Vi är en svensk familj som sedan 2015 bott i Thailand. Som många säkert vet KRYLLAR det av hemlösa gatuhundar här och det gör verkligen ont i hjärtat att se alla sjuka och skadade hundar strosa längst vägarna! För drygt 4 månader sedan började jag ta hand om tre valpar som blivit övergivna av sin mamma och eftersom att de var väldigt små och unga kunde de inte ta hand om sig själva… De blev även slagna och väldigt dåligt behandlade av vissa thailändare som både slog, sparkade och kastade stenar på dem :( Vi gav dem den mat och kärlek de behövde och förtjänade och tog hand om dem som våra egna. Nu är de tre pigga, glada och kärleksfulla valpar på drygt 6 månader och vi har bestämt oss för att ta hem en av dem till Sverige r vi flyttar hem nu i Juni, men sorgligt nog kan vi inte ta med alla tre :( Vi har ringt till alla organisationer och bett dem hjälps oss, men varje gång får vi samma svar, att de inte tar emot friska hundar utan bara de som verkligen behöver hjälp… Som ni säkert förstår vill vi absolut inte lämna de på gatan igen och jag kommer inte ge upp förens de andra två valparna får ett kärleksfullt hem där de kan känna sig trygga och få den kärlek de behöver! Jag ber därför er om hjälp nu! Alla valparna är vaccinerade, chippmärkta, avmaskade och hanen är kastrerad. Vi kommer även nu i veckan att kastrera båda tikarna, inte sterilisera, kastrera! Allt detta betalar vi själva och det är inget ni behöver oroa er för! Om du är intresserad av att rädda en eller båda valparna är det ni behöver betala flygresan hen och transportbur, vi ser till att hunden kommer till er med hjälp av en flygvolentär som tar hunden till er! Slutsumman kommer att hamna på ca 5000 kr. Snälla ni! Hjälp oss att rädda dessa underbara valpar, de förtjänar verkligen det bästa! Ovan ser ni en bild på dem och vi har bestämt oss för att själva ta den hund som blir kvar då det för oss inte spelar någon roll vilken vi ska ha då alla är precis lika underbara! För mer information om valparna, skriv nedan så får ni kontaktuppgifter!

Annons:
alidaolsson
2018-02-05 21:03
#1

Hur går det? Har varit in här och kikat lite då och då och hoppats på att ni ska finna några bra hem till dessa valpar

❤️ Det är skönt att veta att oavsett vad som händer i livet så har jag alltid mig med mig.

smurfan-13
2018-02-07 00:44
#2

Har ni kollat m tex hundar utan hem om de kan hjälpa er?

Edithstridh
2018-02-08 12:17
#3

#1 tack för att du frågar! Just nu går det hyfsat bra och vi har förmodligen fått en av dem adopterade :) Dock finns det fortfarande en valp som inte hittat något nytt hem som vi fortfarande letar åt!

Edithstridh
2018-02-08 12:19
#4

#2 Ja det har vi gjort, och tusentals andra organisationer, men de har fullt upp med att omplacera sina hundar och kan inte ta emot våra eftersom att de varken är sjuka eller skadade vilket organisationerna jobbar med mest :(

smurfan-13
2018-02-10 22:29
#5

#4 låter konstigt då HUH ju omplacerar en hel del svenska hundar från vanliga familjer tom. De behöver ju inte ta emot hundarna, utan med tur kan de hjälpa er att hitta hem till dem innan situationen är akut o ni flyttar. Är ju ändå några månader kvar till juni.

Edithstridh
2018-02-12 12:06
#6

#5 vi har kollat med Hundar utan hem och massor av andra organisationer och frågat om de på något sätt kan hjälpa oss, exempelvis genom att lägga ut annonser om dem på sociala medier eller deras hemsida men de säger att de inte kan det… nu har vi iaf hittat ett hem åt en av hundarna som kommer flytta till en tjej i Stockholm i mitten av Maj! Vi kanske även har hittat ett hem till ännu en då en familj i Kanada är lite sugen på att adoptera!

Annons:
smurfan-13
2018-02-14 11:29
#7

#6 Skönt att det verkar lösa sig iaf! <3

Upp till toppen
Annons: