Annons:
Etikettomplacera-hundar
Läst 2216 ggr
Ozwald
2017-10-25 09:30

Ska jag omplacera mina hundar?

Hej. Jag har ett stort problem. Jag och min sambo har 2 hundar. En Jack Russel 5 år och en Rottweiler 3 år. Båda två har varit med och velat skaffa hundarna, och det har varit en stor lycka för oss. Men livet har ändrat sig, nya jobb, barn osv. Detta har gjort att min sambo inte har någon glädje alls av hundarna längre och tycker bara dom är jobbiga varje dag. Jag själv älskar dom fortfarande enormt mycket och njuter av hundägandet mycket. Jag tar hand om all träning och promenader själv idag utom enstaka tillfällen då jag är på jobbet och hon är tvungen att ta hand om det. Men trots detta är detta en stor börda för henne och jag vet inte hur jag ska orka med detta mycket längre. Känner mig idag enormt skyldig för att jag inte vill släppa dom till en ny familj inför henne. Och känner mig lika skyldig för jag har funderingar på omplacering i för hundarna. Vet inte vad som är rätt väg att gå här. Kom gärna med finderingar

Annons:
[Rhonda]
2017-10-25 09:39
#1

Följ ditt hjärta. Du är ingen dålig människa för att du tänker så - snarare tvärtom. Jag har behövt göra samma sak en gång för länge sedan o o vår lilla 'Skotte' fick ett fint hem. 

Sedan är det viktigt att ha en sorgtid när hundarna är borta.  Vi människor behöver det för att kunna gå vidare. Lämna några av hundarnas saker framme.

Jag lämnade Skottes korg o skål på golvet. Det tog nästan 2-3v innan jag kände att 'nu kan jag plocka bort dem'. 

Kram Rhonda

RoxannaS
2017-10-25 11:50
#2

Du gör helt rött! Du tänker på dina kära familjemedlemmar framför vad du själv vill. Hur känner du? Orkar du ta den tid dem behöver själv? Kanske de räcker att omplacera ena så de blir mer tid för den andra? Prata med din partner. Berätta hur du känner och försök hitta en lösning tillsammans.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: