Annons:
Etikettomplaceringshem
Läst 2158 ggr
Kiyona
9/7/17, 7:17 PM

Djurhem/Hundstall runtomkring Stockholm?

Undrar om man kan stå till hjälp hos diverse djurhem/hundstall som finnes? Om några/någon av dem ens tar emot återkommande besökare eller privatpersoner med målsättning / önskan om att få stå till tjänst? Är en djurgalen tjej som tyvärr i nuläget står utan ett enda husdjur under sitt ansvar. För första gången i mitt liv…. Men drömmer och planerar min framtid att äntligen få återinföra djur till mitt, eller vårt liv..(Tillsammans med min sambo) Men ännu får jag/vi stå fast vid den insynen, om att denna tid inte är nu…. Utan långt, långt framåt i tiden(1-2år) när allt fått tid att stabilisera sig för oss båda. Och vi omfamnar förhållanden omkring oss som är stabila och annat man ofta tänker sig vara lämpliga levnadsvillkor att tillföra nytt liv till såsom en kanin och en hund som vi drömmer om att någon gång få utöka vår lilla familj med… Tanken kringgår att förhoppningsvis få finna dessa nya medlemmar till familjen på någon av alla dessa ställen när tiden är mogen för ett tillskott…. Bär redan en hel del som jag skulle önskat få dela med mig av inom djur organisationen. Och möjliggöra en chans för mig att utleva mitt starka intresse & glödheta ambitioner för djur, dess natur, individen osv… Jag lever för djur & upphör aldrig att fascineras& insperireras av dem & allt som hör dem till… Det vore en sådan glädje för mig att kunna komma till hjälp på något sätt. Att få dra mitt strå till stacken & få vara hjälpsam åt en sådan organisation som hjälper djur som haft mindre tur att få komma tillrätta igen…mot alla odds. Är allt detta möjligt? Eller delar av det? Skulle jag kunna finna ett sådant ställe där jag kan finna allt detta? Finns det sådana ställen i Stockholms trakterna? Om inte i sin helhet, så undrar jag mer överlag vad det finns för djurhem/hundstall att tillgå? Att redan få binda kontakt till inför en framtida omplacering/adoption… Tack på förhand! Hoppas vi hörs! Mvh// //Andrea&Per

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Annons:
Frida B
9/7/17, 7:26 PM
#1

Hundstallet :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Dimocarpus
9/7/17, 7:30 PM
#2

Precis, Bagges "Hundstallet" finns i Åkeshov, precis i Judarskogen. Det är en jätte mysig natur och passar bra för långa hundpromenader. Mycket hästar finns i närheten. 

Hör av dig, de söker volontärer. Om du är intresserad så söker även olika katthem, volontärer också.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Kiyona
9/7/17, 7:34 PM
#3

#2 Ååh tack så mycket! Skall definitivt kolla upp baggis Hundstall & vidare undersöka samtliga katthem ;) Super!

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Dimocarpus
9/7/17, 7:50 PM
#4

Bara en bit bort från Hundstallet så ligger Kattstallet å där finns det superfina hemlösa katter som behöver hjälp.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Upp till toppen
Annons: