Annons:
Etikettlivsöden
Läst 2159 ggr
Fridaaaa
2012-02-03 16:31

Historien om Albin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Albin är våran belgiska jättegosse. Eller ja vi tror han har tysk jättescheck med i sig pga teckningen :)

Det var så att min pojkväns storasyster, hennes man & 2 barn (då, 2 & 4 år gamla), hade honom. Fick hem honom när han var runt 12-14 veckor gammal tror jag han var.Svärmor hade köpt honom och hans "syster"  (som visade sig vara en hane) av en, som dem fick Albin. Han bodde i för liten bur hos dem, fick inte komma ut i någon hage, buren var inte bra, dem städade inte ordentligt och ingen bra mat :/ Sa till dem flera gånger, dem bättrade sig lite då men sedan var det på ruta 1 igen efter ett tag.

Våren 2009 ringde min pojkväns storasyster och frågade om vi kunde ta han, då dem annars skulle göra av med honom "på annat sätt". Självklart sa vi! Dels för att han förtjänade ett bra liv och dels för att jag aldrig haft en jättekanin.
När vi hämtade honom, så rann ögonen (pga amoniaken i buren förmodligen), klorna var långa och han var smal.

Han fick bo i en utebur men sedan fixade vi iordning i våran ena bod, så nu skuttar han där inne. Normal hull, städad bur, bra mat var dag och bra vatten var dag :)
Han fick nästan inget hö hos dem han bodde hos innan, så han äter fortfarande dåligt med hö. Haft honom i 3 år till sommaren.
Han fyller 4 år nu i april.

Underbar nyfiken kille! Här får han stanna tills den dagen han lämnar oss för att vandra vidare till de evigt gröna ängarna.
Underbart härlig kille. Skuttar fritt på gräsmattan ibland när vi är ute, det älskar han :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Fridaaaa
2012-02-03 16:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Albin kort efer att vi fick hem honom

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
2012-02-04 05:56
#2

Fina Albin. Alltid gillat honom. så fin

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: