Om sajten & iFokus

Ny medarbetare!

2011-11-08 19:22 #0 av: [MariaFotografi]

Hej alla goá och glada medlemmar och medarbetare på Omplacering iFokus.

Jag heter Maria, är 16 år och är ny medarbetare här på sajten. Jag har alltid älskat djur och att arbeta med dem i framtiden är en självklarhet för mig. Därför går jag just nu första året på Himmelstalundsgymnasiet med inriktning Sällskapsdjur.

I framtiden vill jag driva ett eget omplaceringshem för vanvårdade och problemhundar, eftersom alla djur förtjänar en andra chans. Omplacering är då något som jag tycker är väldigt viktigt att det sköts på rätt sätt, och jag tycker att fler människor borde ta emot omplaceringsdjur.

Hemma har jag två hundar. En eurasiertik vid namn Nellie, 6 år, och en pomeraniantik vid namn Bouncy, 8 år, (Uttalas: Bonsi). Bouncy är då en omplaceringshund. Hon gick i pension, var förr avelstik, och fick flytta hem till mig och min familj där hon lever livet och blir bortskämd. Flört Jag har även haft väldigt många andra djur under min uppväxt då hela familjen är djurälskare. Bland annat: hamstrar, kaniner, fåglar och råttor. Vi hjälpte även fågelungar som inte hade några föräldrar och/eller vad skadade när jag var liten.

Vem är jag då? Jo, jag är en glad, kort och sprallig tjej som gärna hjälper till, sällan blir arg och älskar kakor. När jag inte går i skola tar jag hand om mina hundar, tränar på gym, bakar eller hjälper till på en kennel. Jag älskar även att fotografera och driver ett litet, litet hobbyföretag med typ 2 kunder om året, haha. Det är inte precis något jag ska storsattsa på men jag gillar att ha det vid sidan om då jag är väldigt kreativ av mig.

Om ni vill veta mer om mig får ni hemskt gärna skicka ett privat meddelande eller ställa en fråga här i tråden. Jag vill gärna hjälpa till även om ni har några frågor om sajten, omplaceringdjur eller övrigt om djur. Så var inte rädd att skicka iväg ett litet meddelande.

Kramar från Maria Kyss

Anmäl
2011-11-08 19:32 #1 av: Tina

Så kul att ha dig här igen Maria! Skrattande Trevlig presentation du gjort!

Åh jag vill se en bild på lilla Bouncy! Har sett henne förr och vad jag minns är hon såååå söt!

Anmäl
2011-11-08 19:35 #2 av: [MariaFotografi]

Tack Tina.

Jovisst måste jag lägga in en bild på lilla plutten har tuseltals på henne. Glad

Anmäl
2011-11-08 20:11 #3 av: Mitchika

Välkommen, Maria! :D

#2 Så söt, jag dör!!! Kyss "Stjäl med sig hem"

Sajtvärd för Pokémon iFokus
Medarbetare på The Sims iFokus
"Perfektion är en väg, inte ett mål." 

Anmäl
2011-11-08 21:01 #4 av: [MariaFotografi]

Tack Mitchika. Skrattande

Nej det är min lilla gosetuss, inte stjäla. Flört

Anmäl
2011-11-09 11:03 #6 av: Fridaaaa

Välkommen! Bra presentation :D

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Min vardagsblogg: Vardagsblogg 
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.