Annons:
Etikettlivsöden
Läst 2450 ggr
Fridaaaa
2011-10-08 12:21

Morris - Hans Livsöde

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våren 2007, frågade min svärmor min pojkvän om han inte ville ta hand om ett marsvin, för ägaren vill inte ha honom kvar. Vi sa ja såklart.
Det visade sig att förra ägerns föräldrar hade köpt Morris (eller Lucky som han hette då) till henne bara för att hon skulle vara mer hemma.

Han mådde inte bra när han kom till oss, det märktes.
Hans klor var vridna och skruvade. Fick klippa många gånger, i små omgånger, och nu efter 2 ½ år, så är dem fortfarande inte helt bra.
Morris var tjock. Han hade levt på godisstänger & lite sallad. Enbart c-vitaminer i vattnet. Hö vet jag inte bara om han hade haft.
Han bodde själv också. Gjort dem 2 åren dem hade haft han, köpt i djuraffär.
Stackars Morris hade nog ont i sin stackars mage med tanke på kosten, då han nafsade osv efter oss.

Han vägrade äta grönsaker, åt enbart sallad och lite persilja.
Sedan fick han gå med min ena hona, när min pojkvän var i väg på kurs i 2-3 dagar. Sedan dess har han ätit alla grönsaker som vi ger honom, han lärde sig helt enkelt av Tova (honan).

Sedan vi fick honom för 2 ½ år sedan har han haft 4 rumskompisar. Först honan Tova, i ca 1 månad sammanlagt. Sedan med Lucifer, som tyvärr dog vid 6 månaders ålder, sedna med Totti, som han började slåss med efter att Totti hade varit på parning (vet dumt av mig) och sedan nu då Pepsi :)

Han är genomsnäll, skulle aldrig nafsa nu med flit.
Mest tama marsvinet vi har:)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Chieko
2011-10-09 17:10
#1

Så härligt att djur som blivit illa behandlade är så snabba att förlåta!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Fridaaaa
2011-10-09 17:13
#2

#1 Ja det tog bara några få veckor,sedan var han som ett nytt marsvin Skrattande Han bor hos oss fortfarande, och kommer få stanna till den dagen han inte finns mer:)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: