Annons:
Etikettom-sajten-ifokus
Läst 1641 ggr
flocken
2011-09-30 16:31

Nya kategorier

Vi har nu startat upp två nya kategorier,

Omplacera reptiler & Amfibier samt  Livet efter.Tips & råd.

Under Livet efter. Tips & råd är tanken att man ska kunna be om tips & råd efter att man har fått hem ett omplaceringsdjur. Ett omplacerat djur börjar visa sin rätta sida efter några veckor när den börjar känna sig som hemma.Kanske man får se sidor som man inte vet hur man ska hantera. Ett vuxet djur har redan sina rutiner & vanor. kanske ni har tips att ge nya djurägare?

Information om våran andra kategori kommer komma här av en av våra andra Medarbetare som har mer koll.

Vh Medarbetare Mette

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Mitchika
2011-09-30 16:52
#1

Omplacera Reptiler & Amfibier

Initiativet togs av mig och jag tänkte kopiera mina argument för denna kategori, då dom beskriver den ganska bra.

"Min tanke var att få reptil och amfibieägare skulle lägga upp något här då det verkar vara en sida som annonserar mest omplaceringar för pälsdjur.

Många släpper bara ut sina ödlor/ormar/grodor i det vilda och det gör mig alltid så ledsen. Reptilerna och amfibierna har låg status i samhället förutom bland just entusiaster. I min egen omgivning har många gett mig rådet att bara släppa ut ungarna från mina salamandrar i det vilda när det blivit för många…

Uppmuntring till omplacering av reptiler och amfibier kanske kan göra sånt bättre och förbättra deras status."

Min förhoppning är därmed att en kategori för amfibier och reptiler eventuellt ska hjälpa till att uppmuntra omplacering för dessa djur framför att släppa ut dom i det vilda där dom inte klarar sig.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

nuttan85
2011-10-04 17:34
#2

Mycket bra intiniativ. Har du även tipsat om denna del på gecko samt reptilgrupperna här på iFokus?

Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.

flocken
2011-10-05 04:58
#3

#2 Nej det har vi inte gjort. Men bra förslag. tack

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Mitchika
2011-10-05 05:33
#4

#2 Bra idé, jag skriver ett inlägg på båda platserna! :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2011-10-05 06:24
#5

Sådär, har informerat om det på både reptiler iFokus samt gecko iFokus. :)

Tack #2 för förslaget!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

nuttan85
2011-10-05 09:10
#6

Kanon :) Så lite så ;)

Ingenting är omöjligt. Bara mer eller mindre svårt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: