Annons:
Etikettatt-omplacera
Läst 1944 ggr
madilicious
2011-06-13 13:58

Djuret får ett nytt hem - Hålla kontakt eller inte

Du tar det svåra beslutet att omplacera ditt eller dina djur. Vill du då som fd ägare hålla kontakten med de nya ägarna och hälsa på djuret?

Eller du vill kanske ha lite kontakt men absolut inte hälsa på pga att det är för jobbigt?

Formulera gärna ditt svar längre ner.

// Madelene och Pälsbollarna

Sajtvärd på Camping

Medarbetare på Omplacering och Gecko


Annons:
Michaela-N
2011-06-13 14:02
#1

Jag saknar alternativet "Jag vill endast ha mejl/sms-kontakt."

När jag sålde mina hamsterungar så ville jag absolut ha kontakt så mycket som möjligt via mejl och sms.

madilicious
2011-06-13 14:08
#2

räknas kanske under telefonkontakt? nej men ska se om jag kan lägga in det :)

// Madelene och Pälsbollarna

Sajtvärd på Camping

Medarbetare på Omplacering och Gecko


Michaela-N
2011-06-13 14:11
#3

#2 Det var det jag valde, men jag vill inte ha telefonkontakt egentligen.

madilicious
2011-06-13 14:14
#4

Nej förstår vad du menar men har lagt till 2 alternativ till nu. Hade inte en tanke på mail/sms så tack för tipsen tror det är fler som vill ha det

// Madelene och Pälsbollarna

Sajtvärd på Camping

Medarbetare på Omplacering och Gecko


gulzebra
2011-06-15 03:17
#5

Jag vill ha kontakt. Det skulle aldrig falla mig in att omplacera till någon som inte vill hålla kontakten i resten av djurets liv. Det behöver iofs inte vara värsta täta kontakten, men jag vill veta om nånting händer, när djuret dör och kanske någon uppdatering rent allmänt någon gång.
Hälsa på däremot… Nae, jag är folkskygg. Det skulle vara om jag har vägarna förbi ändå och personen är lätt att hantera, sas.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Tina
2011-06-15 12:06
#6

Jag vill gärna ha kontakt med det nya hemmet. Samma dag som djuret hämtas vill jag gärna att personen hör av sig till mig och berättar hur allt har gått, om djuret har gjort sig hemmastadd. 
Hittills har jag omplacerat 1 marsvin och hennes ägare hör jag av mig till 1-2 gr/år för att höra att allt är bra. Om något skulle hända, exempelvis att marsvinet dött eller att det behöver ett nytt hem vill jag självklart få veta det så snabbt som möjligt.

Att hälsa på ser jag inte som speciellt nödvändigt för min del. Jag vill kunna känna och försäkra mig om att den här personen verkligen är den rätta ägaren för djuret innan det flyttar. 
Sedan beror det kanske på vilken slags relation jag och djuret har, vissa vill man inte släppa ur sitt liv helt.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Annons:
Honestyisdead
2011-06-16 15:10
#7

Absolut fortsatt kontakt, och kanske träff lite då och då så man ser att allt är bra.

Maliceangel
2011-06-18 20:40
#8

Jag har omplacerat många djur men aldrig något av mina egna. Har bara hjälpt andra att hitta nya hem eller tagit emot djur tillfälligt som inte kan bo kvar hos sina ägare. I början vill jag ha tät kontakt för att se hur det går.. När jag vet att dom har det bra så vill jag gärna ha kontakt iallafall ibland. Jag har kontakt med många av dom jag har omplacerat till. Dock är det vissa kontakter som ebbat ut, men det kanske inte är så konstigt eftersom att det har gått flera år sen mina första omplaceringsdjur.

wolfgirl82
2011-06-18 21:50
#9

Jag vill gärna ha lite kontakt med de som adopterar djur så jag vet att djuren har det bra och att familjen trivs tillsammans med tex kaninen.

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Upp till toppen
Annons: