Annons:
Etikettomplaceringshem
Läst 2238 ggr
Nali
2/17/11, 4:51 PM

För er som söker akuthem

Som dom flesta vet, finns djurhem.ifokus.se, om ni går till akuthem & djurvakt kan ni kolla på folks annonser. Dom flesta erbjuder akuthem, ibland kan man inte ha kvar sitt djur pga. olika omständigheter och då är det bra att veta att det här finns. För er som nu söker ett akuthem till ert djur om ni ska flytta eller pga något annat, kolla på dom annonserna så kanske ni hittar ett bra hem till ert djur för det är det vi vill lyckas med här på Omplacering.ifokus, att alla djur ska få ett bra hem.

Annons:
Mari
2/18/11, 12:02 PM
#1

Tänk dock på att de som ställer upp som akuthem oftast bara har möjlighet att ha djuret under en kort tid, de kanske inte ens vill eller kan behålla dem själva utan ställer bara upp att ha hand om det tills ett nytt hem hittas.

Därför är det viktigt att bara de som det är verkligen akut med kontaktar dessa personer, först och främst ska djurägaren annonsera på alla möjliga tänkbara ställen så man inte bara lämnar över "problemet" till akuthemmet.

Det är också viktigt att man i samråd med akuthemmet kommer överrens om hur djuret ska placeras, vem det är som ska leta nytt hem och vad man gör om ett nytt hem inte passar. Riktigt viktigt är också att man kollar upp akuthemmet så att de är seriösa, vi på djurhem.ifokus har inget ansvar gentemot att de håller vad de lovar och så vidare utan det är helt upp till djurägaren.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[iurochskur]
3/27/11, 2:14 PM
#2

Jag är ju akuthem och jag har inget bråttom alls med att få iväg jourdjuren. Tycker det är viktigt att när man tar emot ett omplacerings djur att man utvärderar den och att man har den ett tag för att kunna hitta rätt hem till djuret.

Vi har även för tillfället gott om tid och plats för jourdjur.

Men som du skriver Mari så är det viktigt att veta till vem man överlämnar djuret, vilken erfarenhet människan har.

Nali
3/27/11, 7:58 PM
#3

Jo håller med er båda. Ville bara att folk skulle lägga märke till att vi har akuthem då vissa inte vet om det så avlivar dom djuren istället och med akuthemmen så kan djuren få en andra chans, tänk bara på att. Är det akut så kan du kontakta men vill du bara bli av med djuret så hänvisar jag er att kanske ta kontakt men även att tänka igenom det hela. Ni köpte djuret, ta ansvar för det nu

Upp till toppen
Annons: