Annons:
Etikettlivsöden
Läst 1480 ggr
Egycsaj15
5/11/14, 7:34 PM

Omplacera: bra eller dåligt?!

Hej tycker ni att omplacering är bra eller dåligt?! Motivera gärna era svar!

Annons:
Fridaaaa
5/11/14, 7:37 PM
#1

Beror på. Bra för dem som inte har tid eller ork med ungdjur kanske tar lite äldre samt bra om man omplacerar istället för att djuret blir bortglömt. Däremot är jag emot dem som omplacerar, köper nya djur, omplacerar, köper nya osv….

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fuzzie
5/11/14, 7:51 PM
#2

Jag tycker att omplacering är bra i de lägen där man absolut inte kan ha kvar sitt djur eller där djuret riskerar att avlivas. Om man kanske har blivit plötsligt allergisk eller att man blir sjuk/är med i en olycka så kan det ju behövas att någon tar hand om djuret snabbt om ingen av de nära och kära vill ta hand om det och då är omplacering jättebra! 👍 

Dock gillar jag inte folk som "missbrukar" omplacering genom att impulsköpa djur och sedan känna att det inte var något för dem och bara skicka vidare djuret och sedan skaffa sig ett nytt… Det kan irritera mig till tusen alltså! Jag har iallafall den inställningen att om jag skaffar mig ett djur så är det för att jag har tänkt igenom det ett bra tag, jag vet att djuret ifråga passar mig (sedan är ju alla individer olika) och att jag har råd och tid att ta hand om djuret i hela dess liv. 

Så jag önskar att fler människor kunde tänka igenom sina köp lite mer och verkligen känna efter ordentligt eftersom att det annars är djuret som får lida på grund av en okunnig/uttråkad ägare. 😕 

Sedan är ju jag en sådan där blödig människa som gärna tar emot och hjälper omplaceringar för att de ska kunna få ett bättre liv och jag brukar fastna för de olika individerna så pass mycket att de får stanna eftersom jag inte vill skiljas från dem. 😊

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Upp till toppen
Annons: