Annons:
Etikettatt-omplacera
Läst 2843 ggr
Akuta_Omplaceringar
5/24/13, 7:56 AM

Omplacerings-avtal!

Hej!

När man omplacerar ett djur,oavsett djur-art tycker jag att man alltid ska skriva nån form av "Vårdnadskontrakt-Permanent hem" där nya ägarna förbinder sig att t.ex:

-vårda djuret väl samt följa jordbruksverkets föreskrifter för hållande     av djuret

- att inte sälja/överlåta/avliva eller på annat sätt göra sig av med djuret utan att kontaktat föregående ägare/förening.

- att föregående ägare/förening har rätt att återta djuret om djurhållningen brister i nån av ovanstående punkter.

- samt att oanmälda hembesök får göras av föregående ägare/förening.

Är detta orimliga krav eller finns det fler punkter som bör finnas med?

Och vid "Överlåtelse-avtal"av djur - vad bör finnas med?

samt vid "Vårdnadskontrakt-Jour/Stöd hem" - vad bör finnas där?

  //Lindha på AKUTA Omplaceringar

https://www.facebook.com/Akuta.Omplaceringar

Annons:
Pennybus
5/24/13, 7:59 AM
#1

Jag tycker det låter lite avskräckande och lite FÖR bindande.

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

[randi]1
5/24/13, 1:46 PM
#2

Att man skall ha ett skrivet avtal, där djuret inte får avlas på, eller säljas vidare, utan att man kontaktat den tidigare ägaren, det kan jag hålla med om. Men att tidigare ägare, skall kunna komma hem, och  kolla, nej det är jag emot. Man vet ju faktiskt inte vad det är för en person, och sedan kan den komma i tid och otid. Jag personligen tycker, att har man gjort sig av med ett djur, då skall man låta den nya ägaren ta hand om djuret, och så är det bra med det.

Melissa V
5/25/13, 12:19 PM
#3

tyvärr skulle det vara svårt att hålla om båda inte hade advokater med när de skrevs och att en advokat skrev själva kontraktet. Annars är det inte giltigt och kan brytas utan några konsekvenser. 

Sen tror jag inte en levande själ vill ha besök av en fd djurägare utan att det planeras vare sig man är seriös eller ej. Alla har sina privatliv och har rätt att få ha det också.

Men tanken din är god helt klart

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum


Upp till toppen
Annons: